Onsleveninshanghai.reismee.nl

Wat een drukte....

Vanmorgen rond half tien plaatselijke tijd zijn we na een nacht vliegen geland op Pudong...na paspoortcontrole en afhalen bagage werden we met de taxi naar ons hotel dicht aan het centrum van Shanghai gebracht. De vlucht viel zeer goed mee, tijdens het slapen moesten we onze gordel aanhouden want er was behoorlijk wat turbulentie. Jammergenoeg is het vandaag een grijze maar warme regendag maar dat heeft ons er toch niet van weerhouden om na een klein hazenslaapje een flinke wandeling te maken om al eens een eerst indruk te krijgen...Shanghai is een ongelooflijk drukke en chaotische stad, een mix van gebouwen een prachtige tempel staat gewoon tussen moderne buildings...groen, oranje, rood, zebrapad, fietspad, trottoir het is hier àllemaal maar het is nog een beetje onduidelijk voor wie de regels er eigenlijk zijn, je moet dus echt overal ogen hebben om over te steken. Langs alle kanten hoor je dan ook getoeter.. En toch is er eigenlijk veel groen en vind je hier en daar rustige steegjes en pleintjes waar vooral oudere mensen samenkomen. De Bund gaf een "Antwerpen langs de Schelde gevoel" maar dan met imposante gebouwen. Straks een kleine maaltijd en op tijd naar bed want morgen staat er heel wat op het programma.

karen

blij dat we jullie zo kunnen volgen !! een afscheidsfeestje moet er zeker komen en zorg voor wat extra slaapplaats zodat we eens kunnen afkomen hé. Tot snel xxx

cindy en Ann

Hey,

blij da we horen dat alles ok is! Geniet maar van alle drukte, natuur en de lekkere chinezen :-)
doe de Jackie de groeten he van ons!
Hier op het werk nog steeds hetzelfde... De één doet al wa meer dan de andere... kuch kuch is nog altijd nie beter!
Hopelijk zien we hier snel foto's op verschijnen zodat we mee kunnen genieten. Zeker een paar van uw huis zoda we kunnen zien waar we terecht komen als we naar daar gaan...
doe Wouter de groeten van ons en tot hoors...
de twee tofste collega's.... xxx

Linda

Superleuk om jullie langs deze weg te volgen ! Veel plezier en tot binnenkort. Vergeet geen foto's te bloggen hé. xx

koen

ik ben nieuws - gierig naar jullie avond - turen in de "far east".Laat die foto's maar komen.Ik ga alvast naar 't" Tsingtchangsplain" in antwerpen en eten bij den Tchoengtchoeng om me in jullie nieuwe leefwereld in te werken.Nihaw tot binnen kort.Kus koen en karina.

mama

Blij dat jullie goed zijn aangekomen. Hectisch en druk zal het er wel zijn! Gelukkig zijn er ook plaatsjes waar je tot rust kunt komen. Slaap nu maar lekker, want je zult wel moe zijn en jullie hebben eigenlijk niet zo erg veel tijd om zoveel in orde te brengen. Kies een mooi, gezellig huis uit (met logeerkamer hé, want we komen vast en zeker naar ginder hoor). Wees voorzichtig met al dat drukke verkeer en zoek zo snel mogelijk uit waar de trottoirs zijn. Kan zo zijn nut hebben! Een dikke kus en ik kijk al uit naar volgende verhalen en eventueel foto's.

Bomje

Ben blij dat de reis goed is verlopen. Hoop dat Shanghai jullie zal bekoren.. Ik hoop dat er een huis naar uw hart is, waar ik ook enkele dagen kan logeren.. Denk eraan maten te nemen van de kamers (muren) zo zult ge beter kunnen oordelen wat waar past... en thuis rustig op "plan werken". Hopelijk komt de zon snel door, altijd gezelliger! Ben benieuwd naar jullie verhaal volgende week...! Met de kinderen alles prima en Minou bekijkt me minder vies aan... oef! Dikke kussen Moeki

Fienpopje

Lieve mams en paps,
Het gaat er waarschijnlijk wel goed maar het is wel leeg in huis. Ik mis je Xxxxxx Fien

Kathleen

hey hey,
Kei leuk dat jullie het alvast naar jullie zin hebben en vooral dat de vlucht goed verlopen is bibber bibber...euh ja zoek vooral een goed groot huis want misschien durf ik het ook aan om eens langs te komen ;-) we zien wel hi hi. Waar blijven die foto's ????? we kunnen niet wachten ...We blijven jullie volgen (ik zal proberen wat meer in te loggen hé). Heel veel liefs van ons en vooral have fun :-) !!! xxx Kathleen en co

Anke

Amai seg, spannend. Al die nieuwe dingen die jullie moeten ontdekken ! Ik word alvast een trouwe blogfan en zit dus nu al te wachten op foto's van al dat moois. En zorg maar voor een grote woning, want ge gaat precies veel bezoek krijgen :-) !
Een dikke zoen en tot gauw xxx
Anke