Onsleveninshanghai.reismee.nl

Eerste schooldag - geschreven door Fien

Mijn eerste schooldag in 6X verliep goed. Eerst was het even stressen

Frown
maar dat was nergens voor nodig. Mijn juf, Miss Liz Sweales is zeer lief. De school zelf was een ander probleem, zo groot, je kan er verdwalen.

We krijgen veel leuke vakken. Ik heb ook een buddy. Mijn klasgenootjes moesten wennen aan mijn naam, in de landen vanwaar zij komen bestaat mijn naam niet, dus noemen ze mij Fjen, ach ja.

Ik heb al punten verdiend voor my house, we zitten allemaal in een house, zoals in Harry Potter, Paulien en ik zitten in the blue house.De eerste week gaan we alleen spelen, daarna wordt het weer moeilijker.

In de school is er een zwembad, een sporthal, een bibliotheek, een theaterzaal, ....Omdat ik in het laatste jaar van de lagere school zit moet ik al gaan eten in de kantine van het middelbaar, het was heel lekker, je kan kiezen wat je eet...

Vele groetjes van Fien

Reacties

Reacties

moma

Helaba Fienemie,

Blij met jouw verhaal. Het lijkt tot nu toe, gelukkig, toch wel mee te vallen. Volgende week begint dus het echte 'leren'. Nog veel plezier en maak maar vele vrienden daar in je blue house hé Fjen! Dikke kus van Moma en Boepa.

cindy

Hey Fien,

Ben blij te horen dat alles daar op school goed gaat! De stress hoort er immers bij maar zoals je ziet alles komt wel goed! Ik hoop dat je veel leuke vrienden zal maken maar u al kennende zal dit geen probleem zijn!
Doe het daar goed op school en tot hoors...

De Kaapse Weyntjes

Ja hoor de 'privaat'scholen zijn top in het buitenland. Groepsgeest is enorm belangrijk en daarom zitten ze eveneens in groepes dat 'house' noemt - bij ons is het Oxford ed met elk een kleur. Bij ons mogen broer en zussen niet in hetzelfde house zitten - ze sporten tegen elkaar en er zijn aangestelde verantwoordelijke, hebben hun eigen lied enz... heel tof systeem. Op het einde van het jaar krijgen ze ook Awards een hele ceremonie - Alles is op school aanwezig van zwembad tot athletics, ballet, hocky, rugby enz en wordt dit enorm aangemoedigd om een sport te doen. Hebben hun eigen schoolbusjes om tegen andere scholen te gaan spelen. Er hangt een stevig prijskaartje aan maar de scholen vindt ik geweldig en ik denk dat het daar hetzelfde zal zijn. Jullie kinderen gaan er veel van leren ! Het is een bagage die ze gaan meedragen voor heel hun leven.

bomje

Dag Fienpop! Blij te lezen dat uw school goed meevalt,en dat de eerste stress voorbij is.. Hopelijk zul je veel vriendinnen maken en met een vriendelijke juf. zal het leren ook meevallen, zoals het hier ook was ! Laat weten hoe het gaat in het engels.. ik denk dat het best meevalt. soon you will be mailing me in english... XXX

Ann

Je gaat dat daar heel goed doen, ik voel het aan mijn kleine teen :-) Ik ben heel blij voor u dat het allemaal zo goed meevalt. Geniet er maar volop van.
xxx

Eveline

Dag Fientje,

Fijn te horen dat je een leuke en lieve juf hebt.
En allemaal in het Engels! Wat ga jij slim worden!

xxxxx

bompa

Well Fjen,
It was to be expected that nobody would call you Fien-a very different word in most languages-so Fjen it will have to be-
Very nice to read your first days at school- hug and kiss from us both

Ward en Dries

Fijn om te horen dat alles goed verloopt. We hopen dat de taal van Shakespeare je snel duidelijk wordt en dat je snel vele vriendjes maakt.

groetjes van uw favoriete neef Ward

en ook van een zekere Dries

nonkel koen

goed zo fientje,en nu goed je best doen hé.Ben benieuwd naar het vervolg...

Pauline

Hey Fienpopje,

Wat spannend zeg, je eerste schooldag!!! Gelukkig was het tof, maar als ik je verhaal lees zou ik daar zelfs willen zijn! Ik heb morgen ook mijn eerste schooldag en ik vind het ook spannend! Ik heb een KEI-TOFFE klas. Jij zo te zien ook. Ik mis je natuurlijk ook wel.. Ik ga ook zeker nog een verslagje schrijven voor jou van mijn eerste schooldag!


Allerdikste kus en knuf voor mijn Super LEUKE VRIENDIN uit CHINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Xxxxxxx

Nadine

Hé Fjen ;-)
Blij dat je eerste schooldag goed verlopen is en dat je een leuke juf Liz hebt! Bij ons is de eesrte schooldag ook goed verlopen, maar we hebben je wel gemist natuurlijk. Wou dat we ook zoveel luxe hadden als bij jullie :-( Ook op gebied van eten klinkt het super. Ik ben ervan overtuigd dat jij het daar ginder prima gaat doen. Ik zal jullie blog ook overmaken aan juf Kathleen.
Dikke x en knuffel van je vorige juf :-))

Erik

Dag Fjen,
Zeg, is dat wel een school?
Het lijkt meer op een vakantipark, een hele week spelen, gelukzak. Hopelijk maak je snel vriendinnetjes (en vriendjes) zodat je elkaar kunt helpen als het écht een school blijkt te zijn waar je moeten leren.
Dikke kus ,
nonkel Erik

Juf Kathleen en de arenden

Hallo Fieniemienieappelsienie,

Comment ça va? Vous apprenez le français?
Wat leuk om te lezen dat alles goed gaat daar! Wij zijn hier ook al heel druk bezig met wiskunde, Frans, W.O.,....
Hieronder enkele kinderen die je iets willen vertellen:
Rosy: Ik mis je!!!
Amber: Ik mis je ook, meer dan Rosy! ;)
Yoni: We missen jouw grapjes!
Sterre: Heb je al veel vrienden en vriendinnen?
Samy: Zit je nog vol gekke fantasie?
ALexander: Ik ken een Chinese mop. Een Chinese man zit op restaurant en eet noodles.De man zegt tegen de ober:"Er zit een vlieg in mijn noodle".De ober zegt: "Die spin eet de vlieg wel op." De volgende dag zit er een bij in de noodles. De man zegt: "Er zit nu een bij in mijn noodles." De ober zegt: " De vlieg heeft vandaag 1 dagje vrij." hahahahahah :)
Natan: Iedereen wil graag dat je terug komt!
Samy: Heb je ook al spleetoogjes?
juf Kathleen: Ik heb een ideetje: kom jij terug naar België en dan komt Natan in de plaats! hihi
We hopen dat jullie het allemaal naar jullie zin hebben en af en toe ook eens aan ons denkt, wij hier in het koude, regenachtige België.
Wanneer kom je nog eens terug naar België? We hopen je dan zeker te zien!

groetjes,
juf Kathleen en de arenden

ps: Straks mogen andere kinderen ook iets schrijven, dus wordt vervolgd...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!