Onsleveninshanghai.reismee.nl

Dag 3

Gisteren zijn we na onze medische controle een hele dag op huizenjacht geweest en hebben we ook 1 van de 2 campussen van de school voor de meisjes bezocht. 's Avonds zijn we de stad in getrokken om te gaan eten. Best spannend om met handen en voeten uit te leggen wat je wil eten..uiteindelijk werd het een "hot pot" (eigenlijk een soep met groenten die op het vuur gezet wordt op tafel en waarin je dan je vlees of vis en groentjes kookt.) het werd een hot pot met vis en groentjes en kerrie...hot maar lekker. Vandaag dan terug op huizenjacht en bezoek aan de 2e campus van de school. Afhankelijk van de woonst zullen we dan de schoolcampus kiezen. Er zijn tot hiertoe maar twee huisjes die in aanmerking komen...de meest hallucinante woningen hebben we gezien..het sloeg eigenlijk een beetje tegen vandaag (behalve de school dan) dus werd het emotioneel efkes moeilijk. Maar gelukkig waren we deze avond afgesproken met een hoop Belgische collega's van Wouter. 's Avonds is de sfeer in de overdrukke stad ook helemaal anders, dan is het zelfs gezellig. Ook deed het deugd om verhalen en interessante tips van ervaren expats te horen. Er werden tevens al plannen gesmeed voor feestjes in de toekomst. Het heeft me terug hoop en energie gegeven. Morgen gaat Wouter een dagje werken, ik had gehoopt een dagje rust te hebben, maar blijkbaar zijn er voor mij uitstapjes voorzien, dus om 10 uur word ik opgepikt in de lounge van het hotel... Morgen aan we proberen foto's te plaatsen op de blog.... Nog even geduld dus ;-) Zo wij gaan slapen ...

mama

Dat was alweer een goed gevulde dag. Zeg Aline dat huis dat ze hadden doorgestuurd kun je dat niet nemen of voelen jullie daar niet goed bij? Dat zag er anders toch niet zo slecht uit hé en groot.
Heimwee is een slechte raadgever. Probeer zoveel mogelijk te genieten en uit te kijken naar leuke dingen zoals avondjes met expats, uitkijken naar het beleven en zien van mooie totaal andere dingen dan hier bij ons, het aftellen naar een terug thuis verblijf. En je moet maar denken dat het voor ons en voor de kinderen ook moeilijk is om los te laten, maar dat zal wel beteren eenmaal jullie wat 'ingeburgerd' zijn! Slaap lekker en zoete dromen. Dikke kus XXX

mama

Hallo kinders, hier is het nu middernacht. Ik kruip in mijn bedje. Bij jullie bijna tijd om op te staan! Ontbijt lekker. Wouter werk goed en Aline geniet van jouw uitstap! Tot straks waarschijnlijk, maar eerst ga ik nu flink knorren!XXX

Bomje

De "grote stad" is wel wat anders dan Edegem.... Maar men vind uiteindelijk een plekje waar men zich thuis voelt en het leven, met familie en vrienden gaat verder. Morgen ga ik met de kinderen naar een groot (oppervlakte) chinese restaurant. ook Jeroen, Ward en Dries komen mee. Vandaag is het iets warmer en de zon doet meer zijn best. Ben er op uit om heel jullie verhaal te horen... Keep my fingers crossed for the house! Dikke kussen, Bomje