Onsleveninshanghai.reismee.nl

Vrijdag 27 april

Vandaag ben ik terwijl Wouter naar het werk was een hele dag op trot geweest met 2 mannen, 1 die alleen maar Chinees kan en 1 die wel wat Engels kan we hebben Shanghai bezocht...wat hebben we allemaal gezien: een tempel midden tussen hoge gebouwen en winkels - nogal bizar om te zien; de French concession; verschillende shoppingcenters, de ene al wat groter dan de andere, Wijnegem shoppingcenter is er niets naast vergeleken; People Square waar je 's morgens oudere mensen tai chi kan zien beoefenen; leuke winkelstraatjes met oude Chinese gebouwen; de fake Market een ware nachtmerrie....onder de middag moest ik dan persé mee gaan eten in een echte Chinese eettent. Ik heb me gewaagd aan een dumpling met krab ...het was daar een lawaai van jewelste. Het toiletbezoek achteraf was ook speciaal...een echte Chinese toilet... Na deze drukke dag was het hoge tijd voor ontspanning en ben ik even gaan zwemmen in het hotel, de Chinese badmeester bleef maar staren, ik vermoed dat hij niet veel toeristen in badpak ziet, ik was in elk geval de enige in het zwembad.. Daar moet ik toch wel aan wennen, soms word je ongeneerd aangestaard, soms nemen ze zelfs een foto.. Morgen nog wat huizen bekijken, we hebben alvast ons oog op één huis laten vallen, het jammere was dat er geen tuintje aan is, dus gaan we morgen een ander huis in diezelfde compound bezichtigen, hopelijk is dat huisje even leuk en is er wel een tuintje. Dikke zoenen van ons beiden.

Reacties

Reacties

mama

Dat was een flinke stap, want ik neem aan dat dat niet allemaal dicht bij mekaar lag? En was die dumpling lekker. Chinezen houden van crab en meestal is die wel vers! Ben benieuwd naar dat Chinees toilet. Nog erger dan die vroegere Franse toiletten? Zal duimen dat het huis van morgen wel een tuintje heeft, zou leuk zijn hé. Is dat de laatste optie of kun er zondag nog gaan zien? Zal wel lukken! Dikke kus voor jullie.

Linda

Wat een dag ! Zou dat toilet wel eens willen zien !!!!
Wij duimen voor een huisje met een tuintje. Keitoffe foto's !

Dikke kussen, de bende van Edegem

koen

Aline,les nummer één : alle badmeesters staren!Dat is compleet normaal.Ik weet er alles van.Soms worden de badmeesters ook aangestaard.Zo gaat dat nu eenmaal.
Kus koen en karina

Kathleen

Amai Aline,
Dat zal wel druk geweest zijn met die 2 chinezen ;-) waren ze wat de moeite of???? ;-) Ik ben even benieuwd als de andere betreffende dat Chinees toilet..ik zal straks eens googlen ik kan me er zo direct niks bij voorstellen. Hoe moeten we ons de huisjes in de compound voorstellen ? alles op den beneden of met een verdiep ? En hoe was de compund zelf ? oh zoveel te vragen en zo nieuwsgierig hé...Wij duimen ook met de andere mee voor eenhuisje met tuintje !!!! Maar ik ben er zeker van dat dat wel lukt !! We kijken er alvast naar uit om nog meer foto's te zien :-) Nog héééééééél veel plezier en tot blogs xxx Kathleen en co

Aline

Ik heb hier nog geen enkele Chinees gezien die de moeite was...
En die toilet...ik zou zeggen laat uw verbeelding werken..deze viel nog mee maar ik ben naar een openbare toilet geweest en die was nog erger en als je weet dat ik hoogdringend moest en toch niet ben gegaan.....goeie tip: moet je naar toilet ga op zoek naar een westerse keten Starbucks, KFC, Pizzahut of spring een chique hotel binnen...en hou altijd servietjes op zak...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!