Onsleveninshanghai.reismee.nl

Een huis! Een huis!! Ons koninkrijk voor een huis!!!

Liefste allemaal,

Die Look & See -trip is toch niet te onderschatten. Je komt al jetlaggend toe vol goede verwachtingen en dan moet je van jut naar jaar rondhossen om vanalles te bekijken en over vanalles te beslissen. En zeker niet alles loopt even vlot

Sealed

De keuze van de school hadden we vooraf al beslist (hoewel er nog vele andere goede scholen zijn): voor ons de Britisch International School.

Alleen zijn er twee campussen van deze shool; nl. Pudong (= oostelijke oever lees rechteroerver) en Puxi (= westelijke oever lees linkeroerver van de rivier). We hebben beide scholen (elk een 1100 tot 1300 leerlingen)bezocht en deze zijn echt wel in orde en ook quasi identiek; dus daar geen probleem met kiezen... onze girlsgaan een mooie boeiende tijd tegemoet!

Veel moeilijker was het zoeken van een huis in de buurt van de scholen. In de buurt van Puxi hadden we 2huizen gevonden die er min of meer mee door konden, maar in feite maar half voldeden aan onze verwachtingen)de rest was letterlijk humbug; de gebruikte stijl en onpraktische geest achter de architectuur gecombineerd met snelbouw en goedkope materialen levert gewoon draken van huizen op die op foto en in getallen (groot oppervlakte) misschien goed ogen maar in werkelijkheid rotzooi zijn, vochtig, niet goed geïsoleerd/verwarmd en slecht gekoeld (dan nog in de veronderstellingdat de wc enhet warm water goed fuctioneren).

De trip die we daags nadien in Pudong deden was nog veeeel deprimerender. De architechten en ontwikkelaars van veel van deze gebouwen moesten ze gewoonin den bak steken. Maar bon, in België ziet ge ook wel van die krampen.

Het bijkomende probleem is dat je wordt rondgeleid door iemand die op commissie werkt om je een huis aan de hand te doen. Er spelen dus mogelijk nog meer belangen mee dan dat je in eerste instantie in de mot hebt en waar je geen grip op hebt. Gelukkig krijgen we bijzonder veel wijze raad van andere expats van Bayer en kom je snel tot de conclusie dat er veel meer mogelijk is dan dat je voorgeschoteld krijgt. En dus ziedaar... vandaag hebben we ter afronding slechts1 huis bezocht; zowaar een ware voltreffer van een huis gelegen in de compound 'Westwood Green'; op wandelafstand van de school in Puxi en dicht bij een aantal lokalewinkeltjes voor eten, drinken enz... Het huis is echt ok en gaf voor Aline en mij direct een thuisgevoel en dat is een zeer goed teken. Het is een ruim huis van 340m2 met vele volwaardige kamers en badkamers, een dakterras en een ruime keuken. De tuin is niet groot, maar er valt zeker wat mee aan te vangen en de straten in de compound zijn luchtig en aangenaam om door te wandelen. Op korte wandelafstand van het huis is er in de compound een buiten- en binnenzwembad, een fitnesszaaltje en een danslokaal dat je mag gebruiken...

Kortom een hele opluchting voor ons twee om hier terecht te kunnen komen. We moeten alleen voorzichtig zijn; zolang het contract niet getekend is, kan er nog vanalles gebeuren waardoor we er naast grijpen. Maar laat ons zeggen we hebben grote kans dat we gesettled geraken in deze woning!

Gezien voor ons het housing-gebeuren hiermee wellicht (hopelijk)is afgerond, zijn we vanmiddag even terug naar Shanghai gekeerd om een en ander te bekijken. Een paar leuke winkelstraatjes en een winkelstraat vol met winkels van muziekinstrumenten (violen bij de vleet voor Fientje) en misschien wel een piano voor mama en eencontrabas voor papa

Wink
Kan allemaal gekocht worden tegen schappelijke prijs.

Na deze charmante tocht door Shanghai hebben we afscheid genomen van onze begeleider Johnson en hebben we even gereposeerd in ons hotel (doucheke en dutje). Nadien nog iets met een collega gaan eten (echt magerder ben ik hier niet geworden

Frown
)in de SPOT (een westers trefcafé/resaurant) en nu lekker terug in ons Hiltonbed.

Morgen is reeds de laatste dag van deze trip; het weer zou wat tegen zitten volgens den Almand Pien van Sanghai, maar geen erg; in de shoppingmarkets van Shanghaikun je dagen vertoeven zonder twee keer hetzelfde tegen te komen!

Tot morgen,

dikke dikke kus van

Wouter en ook Aline

LINDA

At last een huis ! Mooi gelegen (zo te zien een rijke buurt) dicht bij de school, wat moet een mens meer hebben. Wij duimen met zijn allen dat het voor jullie is.
Dikke kus
Linda

Aline

Het is inderdaad in een mooie buurt...ver van het centrum van de stad maar dat is niet erg....het is daar waanzinnig druk....