Onsleveninshanghai.reismee.nl

De laatste loodjes

...stilaan begint de stress ten huize van familie "Wong" toe te nemen. Schoolresultaten afhalen, auto verkocht, de laatste spuitjes laten zetten, nog snel een laatste medische check-up, nog snel wat extra kleren kopen. Afscheid hier, afscheid daar, met hier en daar een traantje, ons vertrek komt wel zeer dichtbij. En vooral dat van Wouter, 5 juli vertrekt hij. En 14 augustus vliegen de kinderen en ik hem dan achterna. Zo hebben de meisjes rustig de tijd om zich aan te passen aan het nieuwe uur, omgeving en klimaat vooraleer de school begint einde augustus en kunnen Pieter en ik nadien samen Shanghai ontdekken. Ondertussen hebben we bevestiging van ons huis, het contract is getekend. Dat is dus al zeer goed nieuws. Vanaf 1 augustus is het vrij, dan wordt het grondig gekuist, herschilderd en wordt de tuin grondig aangepakt en vanaf 10 augustus kunnen we er dan intrekken. De eerste 6 weken zal Wouter dus in een servicehotel verblijven middenin de stad. En natuurlijk op het laatste nippertje moesten er nog probleempjes zijn met visumaanvragen! We hadden gehoopt ons in onze laatste weken vooral te kunnen focussen op inpakken en afscheid nemen maar nu moesten we tussendoor nog allerlei papieren invullen. Maar goed, alles is in orde gekomen. De container is ingeladen en dobbert vanaf volgende week op de oceaan richting Shanghai waar hij verwacht wordt einde augustus verwacht.

mama

Hoop dat Wouter een goede en veilige vlucht zal hebben. Afscheidsfeestje was gezellig en ik heb me, zoals ik het had voorgenomen, kranig gedragen?
Je bent immers nog hier tot 14/8, maar dan zal het moeilijker zijn. Nog niet aan denken... Geniet nog maar een beetje van de rust, want in het hectische Shanghai zal het minder rustig zijn en misschien toch
nog vlug een paar 'soldekes' meepikken!

Peter, Katia, Merel en Merlijn

Het ga jullie daar goed !!!!! Voor Wouter een behouden reis, voor jullie in afwachting niet te veel gemis en daarna voor jullie allen: een zeer fijne ervaring.

Als je eens zin hebt in een skype babbel: altijd welkom.

Wij leven met jullie mee

Groetjes,

Peter

mama

Voor morgen een heel goede reis Wouter! Binnen vijf weken zijn jullie allen herenigd en is het feest in huize Wong!
Dikke kus en doe dat daar goed hé! Tot ziens (niet té lang, hoop ik)

Kathleen en co

ondertussenis het al zover ..snif...Wouter is reeds onderweg ik duim mee voor een goede vlucht en dan hebben we nog 4 weken (want wij gaan nog een weekje weg) om van jullie te genieten :-) vooralleer we ook afscheid moeten nemen :-( gelukkig is het niet for ever (allé ja dat hoop ik maar hé) Aline als we terug zijn van vakantie spreken we zeker nog af hé !!!! Hou je goed en je weet het hé als er iets is we wonen voorlopig althans niet ver ... dikke knuffel Kathleen Sam Luna en Herman

mama

Ja, Wouter hangt nu ergens in de lucht. Zou het daar waar hij nu over vliegt ook regenen?