Onsleveninshanghai.reismee.nl

De laatste maand...

Liefste allemaal, De laatste weken zijn bijzonder druk geweest en we moesten ons haasten want de tijd vliegt snel al ge u amuseert! Niet dat alles even gesmeerd verlopen is, maar al bij al was het toch een relatief vlot "just in time" scenario, b.v. onze nieuwe zetels waren net gearriveerd op donderdag en, zoef, vrijdag zaten ze al in de container ("terug naar China als het ware" ;-) ), mijn finale visum heb ik na wat administratief geknoei en getouwtrek pas ontvangen 2 dagen voor mijn vertrek, enz. kortom het was soms "scharrep oep de schnee" zoals we dat in ons taaltje zo schoon kunnen zeggen. In de afgelopen maand hebben wij (dikwijls samen maar soms ook apart) in totaal van honderden mensen afscheid genomen, sommigen individueel, sommigen in groep, zoals bij gelegenheden als het weekend van de oud scouts reünie of het eindejaarsfeest van de muziekschool of het superleuke feestje dat de collega's van Aline hebben georganiseerd (tijdens de werkuren nog wel!), en anderen dan weer op onze afscheidsfeestjes bij ons thuis. De enkelingen die we niet hebben kunnen bereiken op de een of andere manier, zullen we zeker terug op de agenda zetten voor een volgende gelegenheid. Niet getreurd! Wij waren alleszins enigszins ontroerd maar vooral heel erg blij met de grote opkomst van vrienden, collega's, buren en familie op onze afscheidsfeestjes (4 in totaal; goed voor de consumptie van 25 liter wijn, tweehonderdtal blikjes bier en frisdrank en tientallen zakken chips en nootjes; kortom feesten zoals het hoort bij de oude Belgen!). Langs deze weg willen we toch iedereen bedanken voor zijn/haar aanwezigheid en ook uiteraard voor de talrijke geschenken: 15-tal flessen (schuim)wijn, 1 whiskyfles (die ondertussen mee op container zit), kilo's chocolade (want "in China ebbe ze da ni"), allerhande leuke verpakte cadeautjes, een pak adembeschermers tegen fijn stof (zeer praktisch idee, Herman, good thinking ;-) ) en last but not least een wondermooie iPad, gekregen van mijn dierbare collega's, waarmee ik nu dankbaar dit verslagje intik! Tussendoor heb ik mijn trouwe Saab verkocht (met enige pijn in het hart moet ik toegeven), de beerput laten ruimen ("Pietertje, zoonlief, nu dat ge weet hoe het moet, volgend jaar is het uwen toer om het putteke te openen" ;-) ), de centrale afvoersyphon van ons huis "eigenhandig" ontstopt (man man man, wat een smerig jobke en zoiets komt natuurlijk alleen voor als men op het punt staat om voor lange tijd naar het buitenland te verhuizen en de tijd beperkt is), een aantal broeken, shorts, hemden en schoenen gekocht zodat ik niet tijdens de eerste maand van mijn verblijf op zoek moet gaan naar XXXL-kledij in Shanghai (zou al eens kunnen tegenvallen), medicamenten gaan kopen (ge weet maar nooit), een X-ray laten nemen van mijn heup (artrose begot!) en mijn broer Erik een paar keer gaan bezoeken in het hospitaal, hij is gelukkig ondertussen bijna terug de oude (allez, van de drie broers is hij natuurlijk altijd "den oudste" gebleven, maar ik bedoel "hij is vele beter nu"). Er zijn helaas een aantal zaken niet afgewerkt geraakt. Vooral het oplappen van onze garages en de garagedeuren heb ik moeten onderbreken en is dus met enige tijd uitgesteld, jammer. De allerlaatste dagen voor mijn vertrek hebben we geprobeerd het rustiger aan te doen, maar dat is niet echt gelukt, Aline moest gaan werken en ik moest naast talrijke klusjes euh... mijn valiezen nog supersnel inpakken, wat ik, traditiegetrouw (het zit in mijn genen vrees ik), heb uitgesteld tot de taxi quasi voor ons deur stond, wat enigszins geleid heeft tot... laat ik het zo stellen: "belachelijke en hilarische" toestanden waarbij tegen de klok in meer gerief in de kleine valies en de handbagagezak is geraakt dan waarvoor ze gemaakt zijn en elke valies/zak toch voldeed aan de onnozele regel dat ze niet meer dan 15 kg mocht wegen waardoor de grote valies dan weer meer lucht bevatte dan kledij. Ik zweer het: het zweet droop van mijn omvangrijke torso na dit klusje... maar als de taxichauffeur er was, stond mr. Wo toch ready for take off. Ik had ondertussen afscheid genomen van Aline, Pieter, Paulien en Fientje maar vreemd genoeg dringt het besef dat we elkaar anderhalve maand moeten gaan missen toch niet zo concreet door, het lijkt meer of ik een kort tripje naar de Ardennen ga maken of zo... De Bomma stond ondertussen ook klaar (en op tijd! ;-) ) om met de taxi mee te rijden en zoonlief nog even uit te wuiven op het vliegveld. Ook broer Koen kwam er in Zaventem bij en had de wuifzakdoek in de hand terwijl ik mijn ezelsvracht door transitdeur droeg... Bedankt allemaal en tot binnenkort, dikke kus Wouter

Reacties

Reacties

Peter, Katia, Merlijn en Merel

Dag Wouter,

Dat 'deftig' afscheid nemen is er bij ons niet echt van gekomen, maar niettemin wensen wij jou (voorlopig alleen) en hopelijk snel de rest de familie het allerbeste ginder.

En ja, ook wij zullen jullie bij momenten wel missen maar gelukkig dat er dit soort van blogs bestaan om wat op de hoogte te blijven.

Nog een laatste vraagje: hebben jullie ginder ook een email waar ik jullie iets kan op doorsturen?

Dikke knuffel van ons allen

mama

Amai Wouter, bij het lezen van deze brief kreeg ik het er begot zelf warm van en betrapte me er op dat ik sneller en sneller begon te lezen. Pfff. Ik ben er moe van zeg!
Zo te horen ben je toch al aangepast aan het tijd- en temperatuurverschil, maar geografisch klopt het plaatje toch niet helemaal zenne. 'Dardennen' liggen aan de andere kant en ietske verder van waar jij nu zit te wachten op de rest van het gezin en intussen reeds duchtig uwen spreekwoordelijke Chinese nestel afdraait. Nog vijf weken en wij blijven hier 'ontkinderd en -kleinkinderd' (wat is het tegengestelde van 'verweesd'?)achter.
Het was leuk jou te horen en vooral te vernemen dat alles goed met je gaat. Doe zo verder en tot heel spoedig. XXX

Aline en kids

Hier aan de andere kant van de wereldbol ook alles goed..
Nog drie weekjes werken en dan kunnen wij ook beginnen aftellen...hopelijk verloopt ons vertrek iets minder chaotisch. Onze valiezen zullen in elk geval wel op tijd gemaakt zijn, dat zit dan weer in mijn genen ;-))
Dikke zoen

mama

Hahaha, dat vind ik eigenlijk wel leuk, en ben er ook een beetje trots op, want mijn genen zitten er ook voor iets tussen, toch?! Grapje: lachen is gezond! XXX

Michel en Danielle

Intussen zitten wij voor een paar maanden in "la douce france" en je inpak perikelen deden een beetje aan de mijne denken. Twee aanhangers vullen, maar alles goed verlopen en inmiddels aangekomen en uitgepakt. Leuk verblijf zonder aanpas moeilijkheden en dan spreek ik niet over kledingmaten.
Het gaat je goed ginder. En zoals wij zeggen me alle chinezen moar nie me ten deze.
Kussen en knuffels

Danny

Ik heb van de collega's gehoord dat het een fijn afscheidsfeestje is geworden. Spijt dat ik er uiteindelijk niet bij kon zijn. Fijn dat je al me je cadeau de verslagen doorstuurt. Laat veel van je horen en het ga je goed daar in het verre Shangai.

U friendje

Wouter,lees ik nu iets over een smerig jobke.
Pieter kan bij ons altijd een vakantiejobke komen doen !!
De lange blauwe handschoenen passen hem zeker en vast.

Boepa

Bij het lezen van je verslag maakte ontroering zich van mij meester. Het besef dat jij aan het andere eind van de wereld zit, je weet, voor mij eindeloos ver. Terugdenkend aan meer dan 23 jaar geleden, toen we elkaar leerden kennen. Ik zeg het niet gauw, maar ik zal je missen.. (Tot volgend jaar in Shanghai). Stel het wel. Groetjes. Boepa

Guy & Christel

Sterke mensen die dit voor elkaar kunnen krijgen, mensen met een doel voor de ogen en er de nodige opofferingen voor kunnen en willen brengen. Wouter ginder ver, maar toch binnen handbereik door de moderne technieken: tot binnenkort; Aline & de kindjes (!): 14/8 is echt niet ver weg.

Eddie Roelandt

Wouter ,

Wat een fantastisch verhaal. Ik ben iemand , en dat weet je wel die nooit jaloers is , maar nu ben ik wel een beetje jaloers , op wat jullie allemaal zullen meemaken. Wat een avontuur . In alle geval success !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!